lördag 20 oktober 2012

nummer femton?

Fan, man måste skriva här, uppdatera. Okej. Jag har kommit på den sjukaste idén nu, och börjat skriva på. Det är en slags självbiografi, men den kommer gradvis övergå i mina sjukaste fantasier och blanda verklighet med detta. Jag är rätt nöjd med detta. Jag har också hittat en annan stil, mindre dialog, och mer text, fast mindre inslag av "redovisningsplikt". Jag har nämligen upptäckt att jag dras med den problematiken, redovisningsplikten, att så fort något nytt introduceras i min berättelse ska det förklaras in i minsta detalj, dess historia och bakgrund. Att jag skriver för mycket och skriver läsaren på näsan.

Så nu testar jag med en mer kortfattad stil, ska väl säga, en än mer kortfattad stil. Det känns intressant. Jag har också upptäckt att jag gillar noveller mycket, mycket och korta romaner. Jag tror det passar mig bättre att skriva noveller istället för långa historier, det har jag i och för sig tjatat om för mig själv sen tidernas begynnelse, men nu äntligen börjar jag våga göra det på riktigt, kapa bort det som känns som bra, för att försöka anpassa mig till det format jag i grund och botten vill ägna mig åt, noveller och korta romaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar